Masini auto leasing reprezinta o optiune atractiva pentru multe persoane care doresc sa achizitioneze un vehicul nou, fara a fi nevoie sa suporte costurile initiale ridicate. In acest articol, vom discuta despre ce reprezinta leasingul auto, avantajele si dezavantajele acestuia si cum functioneaza acest proces.
Ce este leasingul auto?
Leasingul auto este un tip de finantare prin care o persoana sau o companie poate utiliza un vehicul pentru o perioada de timp, platind o taxa lunara catre o companie de leasing. Dupa expirarea termenului de leasing, utilizatorul poate sa achizitioneze masina prin plata unei sume finale sau sa returneze vehiculul.
Avantajele leasingului auto
- Costuri initiale reduse – Leasingul auto poate fi mai atractiv decat cumpararea unei masini noi, deoarece costurile initiale sunt mult mai reduse. De obicei, nu este necesara o plata initiala mare si costurile lunare sunt mai mici decat cele ale unui imprumut auto obisnuit.
- Vehicul nou – Leasingul auto ofera posibilitatea de a conduce un vehicul nou fara a fi nevoie sa platesti pretul integral al masinii.
- Taxe reduse – In multe tari, taxa pe valoarea adaugata (TVA) se plateste doar pentru costul utilizarii masinii pe perioada de leasing, nu pentru intreaga valoare a masinii. Aceasta poate reduce semnificativ costurile pentru utilizatorul de masini.
- Beneficii fiscale – In unele tari, cheltuielile de leasing pot fi considerate ca o cheltuiala pentru afacere si pot fi deduse din impozitul pe profit.
- Costul total mai mare – Dupa expirarea termenului de leasing, poate fi mai scump sa achizitionati masina decat daca ati fi cumparat-o direct. In plus, costul total al leasingului poate fi mai mare decat al unui imprumut auto obisnuit, din cauza taxelor si dobanzilor.
Functionarea leasingului auto
Procesul de leasing auto poate fi simplu sau complex, in functie de compania de leasing si de situatia individuala. In general, insa, procesul poate fi descris in trei etape principale:
- Selectarea masinii – In prima etapa, trebuie sa selectati masina pe care doriti sa o utilizati in perioada de leasing. Puteti alege dintr-o varietate de modele si configuratii, dar trebuie sa luati in considerare limitarile impuse de compania de leasing.
- Stabilirea termenului si a costului – Dupa selectarea masinii, urmatorul pas este stabilirea termenului de leasing si a costului. Termenul poate varia intre cateva luni si mai multi ani, in functie de preferinte si de politica companiei de leasing. Costul lunar este stabilit in functie de valoarea masinii, termenul de leasing si alte factori, cum ar fi dobanda si taxele.
- Returnarea sau achizitionarea masinii – Dupa expirarea termenului de leasing, aveti doua optiuni: puteti sa returnati masina catre compania de leasing si sa alegeti alta masina pentru un nou termen de leasing, sau puteti sa achizitionati masina prin plata sumei finale. Aceasta suma finala poate fi stabilita inca de la inceputul termenului de leasing sau poate fi negociata la sfarsitul acestuia.
Leasingul auto poate fi o optiune atractiva pentru cei care nu doresc sa suporte costurile initiale ridicate ale achizitionarii unei masini noi. Cu toate acestea, trebuie sa luati in considerare atat avantajele, cat si dezavantajele leasingului auto inainte de a lua o decizie finala.
Aspecte interesante din istoria auto
Companiile auto americane din anii 1920 se asteptau sa vanda in curand sase milioane de masini pe an, dar nu au facut acest lucru pana in 1955. Numeroase companii au disparut. Intre 1922 si 1925, numarul constructorilor de masini de pasageri din SUA a scazut de la 175 la 70. HA Tarantous, redactor-sef al „MoToR Member Society of Automotive Engineers”, intr-un articol din New York Times din 1925, a sugerat ca multi nu au putut creste productia si face fata scaderii preturilor (datorita productiei pe linia de asamblare), in special pentru masinile cu pret redus. Noile vopsele pe baza de piroxilina , motorul cu opt cilindri, franele pe patru roti si anvelopele cu baloane sunt cele mai mari tendinte pentru 1925.
Exemple de vehicule de epoca:
- 1922–1939 Austin 7 — un vehicul copiat pe scara larga care serveste drept sablon pentru multe masini precum BMW si Nissan .
- 1922–1931 Lancia Lambda — o masina avansata pentru acea vreme, prima masina care dispune de o monococa portanta si suspensie fata independenta.
- 1924–1929 Bugatti Type 35 — una dintre cele mai de succes masini de curse cu peste 1.000 de victorii in cinci ani.
- 1925–1928 Hanomag 2/10 PS — exemplu timpuriu de stil de ponton .
- 1927–1931 Ford Model A (1927–1931) — dupa ce a mentinut prea mult timp in productie modelul T din epoca alamei, Ford a rupt din trecut repornind seria de modele cu Modelul A din 1927. Au fost produse peste patru milioane, facandu-l cel mai bine vandut model al epocii. Modelul Ford A a fost un prototip pentru inceputul productiei de masini in masa sovietice (GAZ A).
- 1930 Cadillac V-16 — dezvoltat la apogeul erei de epoca, Cadillac-ul propulsat de V16 s-a alaturat lui Bugatti Royale ca o masina ultraluxoasa legendara a epocii.