Local SEO e unul din cele mai bune instrumente de marketing pe care îl poți folosi pentru a pune în mișcare un business nou. Acesta se referă la ansamblul de activități de optimizare a prezenței online a unui business, astfel încât acesta să aibă o vizibilitate cât mai mare pentru căutările care includ o componentă geografică.
Local SEO e unul din cele mai bune instrumente de marketing pe care îl poți folosi pentru a pune în mișcare un business nou. Acesta se referă la ansamblul de activități de optimizare a prezenței online a unui business, astfel încât acesta să aibă o vizibilitate cât mai mare pentru căutările care includ o componentă geografică.
Cu 90% dintre consumatori care caută afaceri locale în mediul online, Local SEO e un instrument esențial de marketing pentru proprietarii de afaceri care doresc să atragă potențiali clienți.
Indiferent dacă ai o locație fizică, sau un business online care deservește o anumită locație, ai nevoie de o strategie pentru targetarea căutărilor pe plan local și a utilizatorilor din zona respectivă. Doar așa vei ocupa o poziție mai bună în căutările Google, depăși concurența și atrage mai mulți clienți.
Citește mai mult și află cum să creezi o strategie de Local SEO pentru a genera mai mult trafic din căutările relevante cu următorii 6 pași:
Efectuează un bilanț al produselor și serviciilor tale
Stabilește termenii pentru care vrei ca afacerea ta să se claseze în primele rezultate ale căutărilor din Google. Această operațiune se va baza exclusiv pe produsele/serviciile pe care le oferi. De exemplu, dacă ai o agenție locală de marketing digital, este posibil ca serviciile tale să includă “Facebook marketing”, “social media marketing” sau “paid advertising”.
Scopu tău e să faci un bilanț al serviciilor și produselor pe care le oferi, și să determini câțiva termeni pe care clienții ar putea să îi folosească atunci când caută afacerea ta. Fă o listă cu acești termeni pentru a stabili un punct de pornire pentru cercetarea cuvintelor cheie. Mai târziu, vei utiliza tool-uri de Local SEO pentru a căuta acești termeni, a identifica cuvintele cheie geo-targetate, a evalua volumul căutărilor și în cele din urmă, a decide ce cuvinte cheie să vizezi pentru site-ul tău.
Fă un audit al site-ului tău
Înainte de a trece la optimizarea site-ului, stabilește dacă ai ceva de îmbunătățit. Un audit SEO te poate ajuta să identifici orice problemă tehnică sau problemă legată de on-page SEO care ar putea sta în calea succesului site-ului tău. Aceste probleme ar trebui abordate înainte de a-ți face griji cu privire la crearea conținutului SEO sau a backlink-urilor. Poți angaja o agentie de seo si ppc din Bucuresti care să îți evalueze site-ul și să revină cu o listă de elemente care trebuie abordate. O opțiune bună în acest sens este agenția Magnetif.
Iată câteva probleme care ar trebui luate în considerare:
- Viteza de încărcare a site-ului
- Titlurile lipsă din pagină
- Meta descrierile lipsă
- Link-uri care nu mai funcționează
- Conținut duplicat
- Lipsa unui sitemap XML
- Indexare slabă
- Optimizare slabă pentru dispozitivele mobile
Cercetează cuvintele cheie ale concurenței
Tool-uri de SEO precum Semrush sau Ahrefs te pot ajuta să efectuezi o analiză a competiției pentru a vedea cuvintele cheie pentru care se clasează competitorii tăi, de unde provin backlink-urile lor și multe altele. Efectuează o căutare a domeniului unui concurent, iar tool-ul SEO ales va genera o listă de cuvinte cheie pentru care respectivul este clasat în mod organic. Apoi, poți vedea volumul căutărilor dar și metricii concurenței, pentru a determina dacă acele cuvinte cheie sunt potrivite și pentru site-ul tău.
Implementează On-Page SEO
On-Page SEO se referă la optimizarea site-ului tău pentru cuvintele cheie pe care le-ai identificat. Acest proces de optimizare al paginii implică:
- Maparea cuvintelor cheie: În mod ideal, fiecare pagină din site-ul tău va avea câte un cuvânt cheie relevant.
- Optimizarea titlurilor și a descrierilor meta: Includerea cuvintelor cheie în titlurile paginilor și în descrierile meta.
- Crearea conținutului: Scrierea de conținut informativ, optimiat pentru cuvinte cheie, în care să prezinți informații despre afacerea ta și serviciile pe care le oferi.
- Link-urile interne: Adaugă legături interne (link-uri) între diferite pagini de pe site. Acestea îi vor ajuta pe utilizatori să găsească rapid informațiile pe care le caută și să acceseze mai ușor paginile importante.
- Optimizarea imaginilor: Nu uita să incluzi imagini atrăgătoare, cu text alternativ optimizat. Încearcă pe cât posibil să incluzi cuvintele cheie în “alt-text”. De asemenea, redu dimensiunea pozelor pentru a scădea timpul de încărcare al site-ului.
- Structura URL: Crează adrese URL concise pentru toate paginile din site. Fiecare adresă ar trebui să conțină cuvântul cheie pe care îl vizează pagina respectivă.
Crează Landing Page-uri pentru locații specifice
Landing Page-urile pentru locații specifice sunt sunt pagini web special create pentru clasarea în căutarea organică la nivel local. De aceea, ar trebui optimizate cu cuvintele cheie specifice pe care le-ai identificat în funcție de locație. Cele mai bune practici pentru crearea LP-urilor includ optimizarea titlurilor H1, H2 și H3, scrierea conținutului optimizat pentru cuvintele cheie, adăugarea de imagini potrivite, includerea link-urilor interne și optimizarea pentru dispozitivele mobile.
Generează recenzii pozitive de la clienți
Numărul de recenzii pozitive pe care site-ul tău le conține pe Google My Business este un factor de clasare semnificativ pentru Local SEO. Prin urmare, unul din obiectivele tale în calitate de proprietar al unei afaceri locale este să generezi cât mai multe recenzii pozitive posibil, în mod ideal pe toate platformele pe care activezi. Poți trimite clienților un “follow-up e-mail” în care să le ceri într-o manieră deloc invazivă să lase o recenzie afacerii tale.