luni, septembrie 16, 2024
AcasăTehnologieCum să îmbunătățești experiența clienților cu Proof of Delivery

Cum să îmbunătățești experiența clienților cu Proof of Delivery

Proof of Delivery reprezintă confirmarea că un produs sau un serviciu a fost livrat cu succes clientului. Acest lucru poate include semnături digitale, fotografii sau alte forme de validare. Îmbunătățirea experienței clienților cu Proof of Delivery (PoD) este esențială pentru a asigura satisfacția și fidelizarea acestora. Iată cum să integrezi această facilitate în cadrul afacerii tale de distribuție, curierat, transporturi, activități de teren ș.a.

Transparență și comunicare proactivă prin Proof of Delivery (POD)

Cu ajutorul POD – Proof of Delivery, poți să realizezi actualizări în timp real. Și să oferi clienților informații last minute despre statusul livrărilor. Cum? Prin notificări automate (SMS, e-mail, aplicații mobile). Astfel, clienții știu exact când să aștepte livrarea. În cadrul comunicărilor automate, poți include informații detaliate despre livrare: numele curierului, ora estimată a livrării și instrucțiuni speciale, dacă este cazul.

Prin POD, asiguri reducerea marjei de eroare la estimarea timpilor de livrare la câteva minute. Colectezi rapid datele de pe teren și comunici în timp real noile task-uri pe care le au de îndeplinit șoferii. Nu în ultimul rând, reușești respectarea ETD (Estimated Date of Delivery) cu erori de doar câteva minute

Varietatea opțiunilor de livrare pentru diferite tipuri de afaceri

Implementarea sistemelor POD îți permite să variezi opțiunile de livrare. Astfel, ai posibilitatea de a alege intervalul orar în care se face livrarea, pentru a se potrivi mai bine cu programul clientului. Există și varianta de livrare la o locație alternativă: trimiterea coletului la o altă adresă sau la un punct de ridicare, dacă respectivul client nu este acasă.Prin Proof of Delivery simplifici procesul de livrare, diminuezi erorile ce pot să apară în timpul livrărilor și asiguri trasabilitatea completă a proceselor de tip delivery.

Pentru un plus de eficiență, alege aplicația xTrack POD de la Axes Software. Vei beneficia, pe lângă POD, de POP (Proof of Pickup), pentru ridicarea de mărfuri. Aplicația poate fi utilizată pentru ambele operațiuni (POD/POP), independent sau combinat. Astfel, un șofer poate primi succesiv sarcini de ridicare a mărfurilor în vederea livrării sau de predare a mărfurilor (coletelor). Datele actualizate despre încărcări și descărcări pot fi importate dintr-un sistem extern, de exemplu o aplicație TMS (Transport Management System).

Tehnologie avansată pentru confirmarea livrărilor

POD utilizează semnături digitale sau biometrice pentru confirmarea livrării, ceea ce asigură un nivel superior de securitate și îmbunătățește experiența clienților. Astfel, aceștia au certitudinea că vor primi mărfurile solicitate în cele mai bune condiții.

Prin implementarea unei soluții POD eficiente, nu doar clienții, ci și șoferii vor beneficia de avantajele tehnologiilor avansate: dispozitive GPS pentru urmărire în timp real, aplicațiile mobile pentru confirmare digitală și semnăturile electronice. Vor lucra cu o interfață intuitivă, pe device-uri dedicate, cu multiple opțiuni de utilizare online/offline și integrabilitate în suita de aplicații logistice.

Optimizarea activităților logistice prin implementarea sistemelor POD

Sistemele Proof of Delivery facilitează soluționarea rapidă a problemelor de livrare, printr-un sistem de task-uri, care simplifică urmărirea fluxurilor logistice. Task-urile cresc nivelul de flexibilitate al aplicației POD, prin adăugarea unor sarcini noi în flux. Poți seta KPI-s (indicatori de performanță), în funcție de specificul activității tale, pentru a urmări evoluția livrărilor și impactul asupra eficienței la nivel de firmă.

Orice sarcină de lucru pe care un șofer o execută este formată din intervale de timp pe care le poți măsura și compara, ca să identifici modalitățile de îmbunătățire a experienței clienților (perioada de timp solicitată, perioada preconizată și diferențele față de perioada înregistrată efectiv la confirmarea cu terminalul portabil). Sunt acoperite și solicitările de reverse logistics (recuperare de marfă și ambalaje din piață), pentru ca toată gama de livrări B2B (Business to Business) și B2C (Business to Client) să se desfășoare la cel mai bun nivel de calitate a serviciilor.

Dacă vorbim de livrări B2B confirmarea livrării reduce timpul de încasare de la momentul livrării, funcționalitate foarte importantă pentru îmbunătățirii fluxului de numerar în cadrul companiei.

Badea Nicoleta
Badea Nicoleta
Avansând în carieră, Nicoleta Badea decide să se mute la publicații naționale sau internaționale, unde are oportunitatea de a atinge un public mai larg și de a-și etala abilitățile în articole de fond și investigații complexe. În această etapă, relațiile consolidate cu sursele și capacitatea de a interpreta evenimentele globale devin esențiale.
web design itexclusiv.ro