Astazi pasim intr-o lume a spectacolului. Haideti sa descoperim impreuna cel mai impresionant si cel mai inovator submarin cu barca cu motor din intreaga lume. A eticheta Victa ca submarin ar fi inexact. Ea este deodată o barcă cu motor și o navă subterană care poate face tranziția între cele două în doar 120 de secunde. Victa ar putea arăta ca ceva dintr-un film James Bond, dar sub suprafața ei dominatoare există mai mult decât o recuzită pentru film 007. „Există foarte puține lucruri despre Victa care nu sunt foarte interesante”, spune Scott Verney, CEO al companiei din spatele navei, SubSea Craft. Și trebuie să fim de acord. O bestie deasupra și dedesubtul suprafeței apei. Are sisteme de control și comunicații de ultimă generație și un motor eficient care îi permite să atingă viteze de până la 40 de noduri pe o rază de 250nm.
Toate acestea o ajuta astfel să se strecoare sus pe alte nave sau înoate alături de balene, în funcție de cerințele dumneavoastră. În plus, a fost construită în așa fel încât să nu aibă nevoie de o navă de desfășurare, așa că dacă doriți să o lăsați dintr-un avion sau să o navigați dintr-un port, puteți. Cele trei piețe principale ale ambarcațiunii sunt apărarea, cercetarea și petrecerea timpului liber, dar nu vă înșelați pentru daca, considerati aceasta din urmă că este destinată croazierei. Construcția începe la baza SubSea Craft din Havant, Anglia, iar despre dezvoltarea Victa și despre potențialul ei de explorare submarină care schimbă lumea, vorbim cu Verney. SubSea Craft a fost fondată de actualul președinte Graham Allen. În urmă cu aproximativ cinci ani, acesta a avut o idee și împreună cu o mică echipă de ingineri au proiectat conceptul a ceea ce numim „unitate de livrare a scafandrilor”.
Carora piete de adreseaza aceasta nava?
Cine este cumpărătorul țintă pentru o navă ca aceasta? Când Graham a început compania, ideea inițială a fost sectorul timpului liber, dar a devenit foarte evident si foarte rapid in acelasi timp că nivelul de tehnologie despre care vorbeam s-a împrumutat unei piețe mai largi și potențial mai mari de apărare și securitate. Totuși, au intrat într-un cerc, deoarece există o piață a timpului liber, în mod special în sporturile extreme. Această piață este interesată să aibă ceva de ultimă generație. Având în vedere experiența echipei în domeniul apărării, aceasta oferă, de asemenea, o garanție de siguranță pentru piața de ultimă generație. De asemenea, echipa Victei cred că există o piață în arena științei cercetării. Cand vorbim de scufundări, haideti sa intelegem ce beneficii oferă Victa dincolo de un submersibil standard? Puteți merge de la site-ul de scufundare la locul de scufundare sub apă.
Poti explora un recif iesind chiar pe portile navei
Ușile ambarcațiunii se pot deschide, astfel încât să puteți ieși și să faceți un pic de explorare a unui recif, apoi să vă întoarceți și ușile navei să se închidă. Sau ați putea să tranzitați literalmente de-a lungul balenelor. Acesta este genul de scufundări extreme la care ne uităm. Aveți patru ore de aer pe sistemul de ambarcațiuni, dar asta depinde de adâncime și de orice altceva. Plus orice aveți în trusă, astfel încât să aveți un timp destul de considerabil sub apă. Și ambarcațiunea este umedă, nu este un submersibil unde stai să beți șampanie, va trebui bineinteles să vă udați mâinile. Sistemul de comunicare de pe spatele scaunelor pentru scafandri a fost conceput din perspectiva scafandrului. Scaunele în sine sunt concepute special pentru a prelua piesa de aer a fiecărui kit de scafandru individual, precum și pentru a avea un sistem de navă pentru aer.
Nava a fost construită având în vedere utilizatorul, astfel încât să poată face un tranzit de 250 de mile marine și să fie gata de misiune la sfârșitul acestuia, nu cu capul într-o găleată. Există o combinație de factori care fac Victa unică. Unul dintre ele este timpul de tranziție. Sofisticarea sistemului de control permite o tranziție cu adevărat rapidă de la suprafață la suprafață, timp de două minute. Acest timp de tranziție este posibil datorită tehnologiei sofisticate bazate pe tehnologia de zbor cu fir și având un singur punct de control. Meșteșugurile similare au de obicei două controale diferite: unul pentru suprafață, altul sub suprafata. Un alt factor este „implementabilitatea”. A fost construită pentru a se potrivi într-un container ISO, astfel încât să poată fi desfășurată de pe orice fel de nave. Poate fi desfășurată din aer, dintr-o parașută sau aruncată de pe un avion.
Impactul Covid asupra productiei
De asemenea, pentru că are o rază de suprafață de 250 de mile marine, poate fi deplasată de fapt din port. Această flexibilitate este unică în sine. Puteți implementa de aproape oriunde. Elementul esențial este că nu avem nevoie de un activ strategic pentru a o implementa. În ce etapă se afla testarea prototipului? Acestia au mutat încercările pe mare. Covid a avut un impact din mai multe perspective. A adus câteva întârzieri lanțului de aprovizionare și continuă să afecteze. Deoarece echipa se afla în faza în care integreaza și construieste sistemele de control în ambarcațiune, necesită o mulțime de oameni care lucrează împreună. Procesul a trebuit să fie întins pentru a se potrivi în condiții de siguranță. Acestia sustin ca vor începe încercările puțin mai târziu, încercările pe mare și demonstrațiile se vor întâmpla undeva la sfârșitul verii anului 2021, conform spusele celor implicati in acest minunat proiect.
Investitori noi luati in calcul? Se extinde Victa si cu alte oferte de produse?
Cand vorbim despre investitori pentru a sustine echipa pentru a produce cat mai multe Victa, echipa este rezervata si sustine ca investitotul trebuie sa fie la fel de interesat ca si ei de proiectul in sine si va trebuie sa fie acolo prezent impreuna cu toata echipa pentru a dezvolta proiectul, sa fie pasionat de acesta. La intrebarile: Ce se întâmplă pe termen lung? si Daca au de gând să extinda oferta de produse dincolo de Victa? Rapsunsul echipei fondatoare a fost: Nu! Produsul care se concentrează în acest moment obține Victa. Cu toate acestea, sustin ca au cateva lucruri pe care le iau in considerare în viitor. De exemplu: trenurile de alimentare alternative și durabilitatea. Deci, planurile lor de viitor vor încorpora mai multă durabilitate și derivate potențiale ale Victa cu aceeași funcție. In timp, cine știe ce produse de transformare pot apărea din tehnologia maritimă avansată.