joi, noiembrie 21, 2024
AcasăBusiness si IndustrieServiciile de logistica cresc calitatea unei flote

Serviciile de logistica cresc calitatea unei flote

Sectorul de logistica si distributie, la fel ca majoritatea industriilor, urmeaza standardele internationale privind managementul calitatii si imbunatatirii continue pentru a garanta niveluri optime de satisfactie pentru clienti.

Calitatea in fiecare ramura a unei companii a evoluat de-a lungul timpului, de la o etapa in care era mai mult un concept abstract la una care evalueaza si masoara eficienta si competitivitatea unei companii.

Cu toate acestea, atunci cand o companie nu indeplineste standardele in domenii care nu sunt considerate de baza, cum ar fi depozitarea sau distributia, angajarea de servicii de logistica certificate este o modalitate buna de a asigura calitatea necesara pentru a atinge un nivel proeminent de servicii.

Evolutia calitatii

Ideea optimizarii calitatii a luat nastere in urma cu cel putin 30 de ani in America si ulterior toate celelalte companii europene au imbratisat rapid acest concept si l-au dezvoltat.

In 1994, Organizatia Internationala de Standardizare a instituit ISO 9000 ca parametru consistent pentru masurarea calitatii in companiile producatoare, iar pana in 2000, a fost adaptat pentru companiile de servicii.

La inceput, a fost folosit doar ca un indicator de control pentru a ajuta liniile de productie sa impiedice produsele defecte sa ajunga pe piata.

Ulterior, ne-am dorit un sistem care sa garanteze calitatea proceselor de productie dupa anumite standarde.

Astazi, vorbim despre managementul cuprinzator al calitatii, al carui scop este atingerea excelentei si a satisfactiei complete a clientilor.

Indeplinirea standardului in logistica

Mai exact, aplicarea ISO 9000 in industria logistica implica dezvoltarea unor practici in care furnizorii ajuta companiile de productie si companiile comerciale sa devina mai eficiente si sa ofere servicii excelente consumatorilor finali.

In acest sens, printre multe altele, atingerea calitatii in logistica are de-a face cu indeplinirea indicatorilor pentru procesele cheie, cum ar fi:

  • Punctualitate pentru termenele de livrare;
  • Clientii care garanteaza vor primi produsele in conditii bune;
  • Crearea unor sisteme eficiente de gestionare a reclamatiilor clientilor;
  • Implementarea proceselor de logistica inversa pentru a facilita returnarea produselor clientilor.

Oferirea clientilor a unui serviciu de excelenta care indeplineste atat standardele de calitate ale industriei, cat si asteptarile acestora, poate fi o bataie de cap.

Pentru companiile care nu au capacitatea de a-si certifica procesele de distributie si stocare, externalizarea acestei parti a lantului de aprovizionare este esentiala daca doresc sa ramana competitive.

Factori de care trebuie sa tineti cont atunci cand alegeti un furnizor al sistemului de logistica certificat:

  • Cunostinte si experienta in logistica;
  • Personal instruit;
  • Facilitati si echipamente;
  • Sisteme automate de monitorizare GPS masina si software de management;
  • Practici operationale eficiente;
  • Flexibilitate si adaptabilitate pentru a raspunde nevoilor fiecarui client.

De ce sa apelati la serviciile unui furnizor de logistica atunci cand cautati sa va imbunatati calitatea serviciilor?

Implementarea unui sistem de logistica cu monitorizare prin GPS in depozitare, distributie sau comert exterior va aduce o productivitate si eficienta sporita alaturi de costuri operationale mai mici care se vor traduce in profituri mai mari.

Deoarece clientii si satisfactia lor sunt doua dintre cele mai importante probleme pentru orice companie, iar externalizarea serviciilor de logistica devine o investitie pentru cresterea afacerii.

Concentrarea pe servicii excelente poate fi factorul care va diferentiaza de concurentii vostri.

Un sistem de monitorizare prin GPS poate fi cel mai bun aliat al tau pentru a realiza acest lucru https://cargotrack.ro/sisteme-hardware-gps-accesorii/

Bradu Dan
Bradu Danhttps://www.skinit.ro/
S-a alăturat presei în anul 2020 si in 2021 a activat în cadrul echipei noastre. Până în prezent, are la activ peste 1700 de articole redactate, dar și sesiuni de monitorizare TV. A absolvit Facultatea de Sociologie și Asistență Socială, Universitatea din București. A urmat cursuri în cadrul Multimedia - Radio și Televiziune. A participat la conferințe și interviuri cu personalități cheie din industrie ce a contribuit la aprofundarea cunoștințelor și extinderea rețelei de contacte profesionale !
web design itexclusiv.ro